lördag, januari 15, 2011

Sy barnkläder

För en vecka sedan när jag vaknade på morgonen var jag plötsligt helt övertygad om att jag skulle testa att sy barnkläder. Tidigare har jag varit lika övertygad om att jag inte ska göra det, men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig. Övertygelsen har hållit i sig och den gångna veckan har jag hunnit beställa tyger och mönster. Som en extra sporre för att verkligen färdigställa några plagg så skriver jag nu om mina planer här. Då blir det lite pinsamt om jag skulle ge upp. Paketet med tygerna från Kameleont Design och Mjuka tyger.se hade kommit till postombudet igår och idag fick jag hem dem.
De ser lika fina ut i verkligheten som på bilden i webshopen. Tygen med giraffmotiv och pusselmotiv var på rea. Det kändes bra att ta lite billigare tyger eftersom jag kanske klipper lite fel i början nu när jag är ovan. Jag sydde en del kläder till mig och en hel del till mina dockor och nallar när jag var liten, men det var ju rätt många år sedan nu. Jag har redan börjat sy ett par byxor åt Tore. Jag hade inte tålamod att vänta på att mönster (har köpt mönster till body, byxor och tröja från Svenska mönster) skulle komma med posten så jag ritade ett eget mönster med hjälp av några byxor han har. Vi får se hur de blir, bilder kommer troligen här på bloggen sen.

Inga kommentarer: