tisdag, januari 11, 2011

Gamla manus som äntligen publiceras

Nyligen har jag fått besked att två gamla manus som påbörjades under min tid i Lund äntligen ska publiceras. Särskilt i det ena fallet är "äntligen" verkligen befogat. Arbetet som ligger till grund för det manuset påbörjade jag under mitt första år som doktorand, dvs för 8 år sedan. Nu har vi ju inte arbetat kontinuerligt under 8 år med det, utan av diverse orsaker har projektet legat vilande i ett par omgångar och sedan återupptagits igen. Nu behöver vi bara ändra ett par små detaljer (som verkligen är små detaljer och lätta att fixa) innan det kan publiceras. Jag känner mig verkligen lättad. Det är lite jobbigt att ha saker hängande över sig som inte fått ett avslut. Det finns fortfarande gamla påbörjade projekt kvar som jag borde försöka avsluta, men det är åtminstone två stycken färre och det känns jättebra.

Inga kommentarer: