fredag, oktober 29, 2010

mitt TV-tittande

De senaste veckorna har jag sett mycket mer på TV än jag brukar och på andra tider än jag brukar. När man ska sitta och amma en liten bebis eller sitta och hålla en sovande bebis som vaknar om man försöker lägga honom ifrån sig är nämligen TV-tittande en mycket bra sysselsättning. Om någon skulle vilja ha tips på TV dagtid kommer här några av mina favoriter. På morgonen gäller "Gomorron Sverige" som är bättre än "Nyhetsmorgon", sedan överger jag SVT resten av dagen. En gammal favorit är "Sjunde himlen" om familjen Camden. De avsnitt som visas kl 10.55 har jag sett minst en gång förut, men de håller att se om. Efter att det är slut kan man slå över till "Jon, Kate och åtta barn" om en familj med ett tvillingpar och sedan sexlingar. Detta program hade jag aldrig sett förut, men jag gillar det - kanske för att jag blir tacksam att jag bara har ett barn att ta hand om. Sedan är det lite dåligt med bra program på tidig eftermiddag, men kl 15 börjar "En plats på landet", där familjer får hjälp att leta hus på den engelska landsbygden, som följs av "En plats vid havet" med samma koncept fast hus vid kusten. Jag vet inte varför jag är så road av att titta på människor som letar hus i Storbritannien, men jag gillar verkligen dessa program.

Inga kommentarer: