fredag, januari 25, 2008

Mer pengar i plånboken

Jag blev positivt överraskad idag då jag fick månadens löneutbetalning och såg att jag får 492 kr mer än före årsskiftet pga sänkt skatt. Någonstans i bakhuvudet visste jag ju om att det andra steget i jobbavdraget borde ge mig mer pengar men jag hade inte tänkt speciellt mycket på det eller räknat på hur mycket det skulle bli. Det är nog många fler än jag som får en positiv överraskning då de tittar på sitt lönebesked nu i dagarna. Min A-kassa har dessutom sänkt månadsavgiften så det är ju ytterligare en positiv nyhet. Jag får passa på att glädja mig innan jag får årets inbetalningskort från CSN (jag tycker fortfarande att återbetalningssystemet slår väldigt orättvist mot oss som har CSN skulder enligt både gamla och nya systemet).

1 kommentar:

Unknown sa...

Grattis grattis! Själv passade jag ju på att flytta utrikes lagom till den sänkta skatten :(
Därtill fick jag reda på att jag missat att fylla i något papper, så förra årets skatt (här i polen) blev mycket högre än den borde bli.
Sedan blev jag lite överraskad över att tvingas betala två månadslöner till CSN. Skall nog skriva och be om en omberäkning...