tisdag, oktober 23, 2007

Har nu internet och telefon i lägenheten

Idag åkte jag in till stan efter jobbet och köpte en telefon. Märkligt att det ska ta sådan tid i teliabutiken. Varje gång jag varit inne i en (mest i Lund) får man vänta jättelänge på att få hjälp. Jag gillar inte deras nummerlappssystem som innebär att om man bara ska köpa en telefon får man vänta jättelänge eftersom personalen ska berätta för de som är före en hur olika abonnemang och mobiltelefoner fungerar. De borde ha en snabbkassa för de som bara ska köpa en sak och inte ska teckna/byta abonnemang. Jag ville ju bara köpa en vanlig telefon, inte ställa en massa frågor.

Slutligen så hade jag i alla fall en telefon och efter ett besök på Åhlens där jag bla köpte en dörrmatta så tog jag bussen hem till lägenheten. Väl hemma så kunde jag börja koppla in modemet från ComHem som jag fick med posten igår. Allt fungerade utmärkt och jag har både ringt, blivit uppringd och surfat på internet.

Inga kommentarer: