torsdag, oktober 18, 2007

Annorlunda sekreterare i Uppsala än i Lund

Efter några dagar här i Uppsala så har jag kommit fram till att institutionssekreterarna verkar vara av en annorlunda personlighetstyp här än i Lund. Båda typerna är trevliga men de är annorlunda. De i Lund har vissa drag gemensamt och de i Uppsala har andra drag gemensamt. Mycket märkligt, jag undrar vad det kan bero på. Kanske är det en kultur bland de anställda som förs vidare till nyanställda. Nu måste jag lägga in en brasklapp för att jag hittils bara har erfarenhet från BMC i Uppsala och att min erfarenhet från lund främst baseras på olika naturvetenskapliga institutioner med en övervikt för biologiska institutioner. Det blir spännande att se vad de har för sekreterartyp på Ultuna (som min forskargrupp flyttar till vid årsskiftet).

1 kommentar:

Maria Abrahamsson sa...

Jag kan meddela att det finns ytterligare en sorts sekreterare i Baltimore... :-)