torsdag, maj 10, 2007

Tryckeritrassel

Imorgon var det meningen att min avhandling skulle vara leveransklar från tryckeriet, men i morse fick jag ett telefonsamtal från tryckeriet som undrade om jag kunde komma dit direkt. Det visade sig att trycket av omslaget inte hade blivit bra. Omslagen lejer de ut till ett annat tryckeri och när det levererades i morse visade det sig att det blivit en konstig färgrand tvärs över omslaget på hela upplagan. Det externa tryckeriet får naturligtvis göra om mina omslag men de hinner inte bli klara de magiska "3 veckor och 3 dagar" innan disputationen. Lösningen blir nu att de skriver ut 30 omslag på en skrivare (blir bättre än de misslyckade från tryckeriet men inte så snygga som de ska vara) och binder ihop 30 exemplar. Dessa fula exemplar kan jag använda för att lämna in 20 på universitetsbiblioteket (UB) och 2 på fakultetskansliet i tid och skicka till opponent och betygsnämnd. Tryckeriet har kontaktat UB och fixat så att jag får inlämningskvitto (som man måste visa på fakultetskansliet) när jag ölämnat in de 20 fula exemplaren sedan när de snygga varianterna kommer kan jag gå dit och byta ut dem.

Inga kommentarer: