fredag, oktober 13, 2006

elektroniska fakturor

Idag har jag kunnat ta lite sovmorgon. Det var jätteskönt eftersom jag de senaste tre dagarna haft möten inbokade på morgonen. Alla tre har handlat om universitetets nya system för elektroniska fakturor som alla institutioner ska gå över till. Tisdag morgon snackade jag och en annan doktorand ihop oss om vad som är viktigt för doktoranderna. Onsdag var det förmöte inför gårdagens möte med folk från ekonominenheten och några från institutionen. Systemet kommer säkert att bli bra när det väl är igång. För mig personligen kommer det kanske att innebära lite trassel eftersom alla fakturor för hela universitetet ska gå till samma ställe och matchningen elektroniskt ska ske via för och efternamn och inget annat (som tex institution). Anna Johansson är ett ganska vanligt namn. Just nu vet jag att det finns åtminstone en till Anna Johansson anställd vid Lunds universitet.

Inga kommentarer: