fredag, december 14, 2007

Inbrott i Uppsala

I förrgår hade jag inbrott i lägenheten i Uppsala. När jag kom hem efter julmiddag med jobbet upptäckte jag att dörren var olåst. När jag gick in såg jag att det varit någon i lägenheten och när jag tittade in i vardagsrummet var det glassplitter på golvet. De hade krossat ett fönster och gått in genom och sedan gått igenom alla rum och slutligen låst upp ytterdörren inifrån och gått ut. Tur i oturen så hade jag ju inte så jättemycket värdesaker i uppsala utan det mesta finns ju i lund så de har inte tagit så mycket och de hade inte stökat till så fruktansvärt. Men det kändes jätteotrevligt att någon varit inne i ens lägenhet och rotat runt. Idag börjar det som tur är kännas lite bättre. Jag har sovit hemma hos Jenny två nätter nu och inatt ska jag sova hemma för första gången sedan det hände. Jag har varit i lägenheten på lite dagtid både idag och igår.

Inga kommentarer: