måndag, september 17, 2007

helgens Uppsalabesök

I helgen var jag i Uppsala igen. Den här gången med anledning av Jenny Carlssons disputation den 14 september. Jag var med på själva disputationen på morgonen. Hon klarade sig naturligtvis aldeles utmärkt. Roligt också att gå på en disputation där jag förstod vad det handlade om, det är ju inte så ofta det blir förutom på sin doktrorandkollegors.

Efter disputationen gick jag en promenad och tittade på mitt blivande Uppsalahem utifrån. Ingen var hemma där men jag tittade in genom fönstren och det såg ut som om de höll på och flyttstädade. Det finns en busshållplats jättenära där bussarna går ofta. Det blir bra.

På kvällen var det dags för festen i hantverkföreningens lokal. Festen var jättetrevlig med god mat och samtal med både gamla bekanta och nya människor. Doktorandkollegorna hade gjort ett helt fantastiskt bra spex.

Inga kommentarer: