onsdag, januari 17, 2007

tillbaka från konferens i Manchester

Förra veckan var jag på konferens i Manchester. Jag höll ett föredrag om min forskning och jag tycker det gick bra. Jag fick även höra från andra att jag höll en bra presentation och att det var intressant så det känns bra. Jag pratade dessutom med två av de som är ansvariga för postdocen i Sheffield som jag sökt. Jag var ruskigt nervös innan jag skulle gå fram och presentera mig för den förste av dem. Men det gick bra och det verkar inte helt kört att kunna komma i fråga för tjänsten. Dagen efter kom den andre av dem fram till mig och presenterade sig och sade att han hört att jag sökt postdocen och vi pratade en stund.

Efter att konferensen var slut på fredagen åkte jag till Stoke och hälsade på min bror. På lördagen åkte vi till Birmingham mitt på dagen och gick sedan runt och shoppade där. På söndag morgon åkte jag ut till Birminghamn flygplats. Där blev jag sedan sittande rätt länge eftersom planet till kastrup var mycket försenat pga stormen. När jag väl kom fram till Kastrup sent på eftermiddagen hade inte min väska kommit med planet. Den fick jag igårkväll.

Inga kommentarer: