måndag, juli 03, 2006

Norrlandsresa

Igårkväll kom jag hem efter min norrlandsresa. Resan började med nattåg från Lund på tisdagkvällen och onsdag kl 16 var jag framme i Umeå efter byten i Stockholm och Sundsvall. Det hade naturligtvis gått snabbare att flyga men eftersom jag köpt sommarkort på sj så var tåget det prisvärda alternativet. Vädret var soligt och varmt i Umeå och jag åt mycket glass, perfekt semester. Jag bodde hos Pia i hennes nya lägenhet. Torsdagen ägnades åt att besöka morfar. Han var jätteglad över att jag kom och hälsade på. Jag var där ett par timmar på förmiddagen och gick sedan ner på stan ett tag och kom tillbaka till honom en stund på eftermiddagen. På fredagseftermiddagen blev jag upplockad av Sävarfolket och åkte med dem till Vivsta. På lördagen var det släktmöte. Vi var drygt 20 personer som först gick på kyrkogården och sedan åt lunch uppe på torkarlsberget innan vi avslutade med kaffe och formellt årsmöte. Igår (söndag) var det dags för hemresa och jag blev skjutsad till järnvägsstationen i Sundsvall.

Inga kommentarer: