tisdag, november 30, 2010

Bättre lussekatter

Igår bakade jag lussekatter igen. Den här gången använde jag ett beprövat recept från mormors pärm med urklippta recept från veckotidningar. De var mycket enklare att göra än årets första lussekatter och dessutom godare, så i fortsättningen ska jag hålla mig till det här receptet. Snart ska jag göra mig en kopp te och äta lussekatt och köpepepparkaka till. Lussekatter är verkligen värt besväret att göra själv för det är så snålt med saffran i de man köper. Pepparkakor finns däremot ett par riktigt goda sorter att köpa så de är inte lika angeläget att göra själv, men det är trevligt att ha pepparkaksdeg i kylen så att man kan ta sig en bit deg äta äta då och då så det kanske blir pepparkaksbak i år också.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Och vi som inte har tillgång till din mormors pärm, vad skall vi göra?

Anna Johansson sa...

Bara man inte snålar med saffranet så blir det nog bra